Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/19746
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DC | Giá trị | Ngôn ngữ |
---|---|---|
dc.contributor.author | Lâm, Ngọc Như Trúc | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-15T02:05:02Z | - |
dc.date.available | 2019-06-15T02:05:02Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/19746 | - |
dc.description.abstract | Japan’s modernization has succeeded from Meji Restoration by receiving Western civilization on the basic of Japanese traditional culture and society. In particular, the development policies of education which were considered as the important factors to develop human resources and make the success of Meji Restoration. After 33 years of Doi Moi, Vietnam has recorded impressive achievements; the country has been lifted out of poverty and underdevelopment. But in the context of present-day industrialization and modernization, Vietnam is still facing numerous challenges. One of the greatest challenges is that receiving foreign cultures. By conducting a comparative study to analyze the development policies of education in Japan and Vietnam, the findings of this paper will give some suggestions on the development process of education in Vietnam | vi |
dc.language.iso | vi | vi |
dc.publisher | Tp Hồ Chí Minh | vi |
dc.relation.ispartofseries | Kỷ yếu Hội thảo khoa học Quốc tế: Minh Trị Duy Tân và đổi mới ở Việt Nam;tr. 410-416 | - |
dc.subject | Meji Restoration | vi |
dc.subject | Doi Moi | vi |
dc.title | Chính sách phát triển giáo dục của Nhật Bản (Từ Minh Trị Duy Tân) và Việt Nam (Từ thời đổi mới) | vi |
dc.type | Article | vi |
Bộ sưu tập: | Kỷ yếu - Hội thảo |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
Chinh-sach-phat-trien-giao-duc-cua-naht-ban.pdf | 374,06 kB | Adobe PDF | ![]() Đăng nhập để xem toàn văn |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.